2009. február 13., péntek

Kékes lila


Köszönöm a megkeresést Colette!
A kékeslila valóban a kedvenc színem.
Az éjszaka és hajnal határa, mindig kedvenc festőm Csontváry Kosztka Tivadar gyönyörűséges képei jutnak eszembe.
A Jupiter-templom romjai Athénban 1904; A taorminai görög színház romjai 1905; Sétakocsizás újholdnál Athénben 1904; Zarándoklás a cédrusokhoz Libanonban 1907; Sétalovaglás a tengerparton 1909; festett képein tökéletesen megfestett, ámulatba ejtő hajnal lilák. Itt tudjátok megnézni őket.
Én a textilfestésnél mindig használom a lilát, árnyéknak. Nekem ez a szín az árnyék, nem a fekete. Mindig és mindenhol ott van, ölel, véd, óv. Hiszen Nagyboldogasszonyunk színe.
Még nem is említettem, az ehhez kapcsolódó ásványt, az Ametisztet, a virágot a Levendulát, melynek tisztító hatása van. Mind a lelket erősítik. Benne a tiszta megbízhatóságot szimbolizáló kék, a szerelmes, tüzes vörös. Igazi női szín, ha a napszakokat nézzük, én a hajnalt említettem, de az éjszaka a női oldal.
Amikor kicsik voltak a gyerekeink, zaklatott voltam, mindig azt mondták anya rajzolunk neked valami lilát... elgondolkodtató! :)
Minden nőnek ajánlom a "lilaszínt" próbálja ki ha nőiességét akarja hangsúlyozni, az árnyalat nem számít, mindenki megtalálhatja a neki valót!
Hirtelen ezek jutottak eszembe a "kedveslilámról..." :)

7 megjegyzés:

colette írta...

Köszönöm, nagy öröm volt olvasni tőled, és hozzá a képek és a háttér, teljesen hiteles:)))

csutkababa írta...

Nagyon büszke vagyok Rád!!! Örülök, hogy a barátságodba fogadtál.
Köszönöm! :)

Kata írta...

Gyönyörűséges mindegyik!

ZsuKa írta...

Köszönöm, nagyon jó érzés volt...talán még több is! Zsuzsi

csarab írta...

Köszönöm , hogy írtatok megjegyzést! Örülök, hogy tetszett! :)

Hunszil írta...

Nagyon -nagyon teszik, hogy megtudod fogalmazni egy színhez fűződő " érzéseidet" csodaszép :)))Öröm volt olvasni........

martimez írta...

Látszik,hogy szereted ezt a színt...gyönyörűek